جاهای دیدنی فرانسه

جاذبه های گردشگری 01 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

اگر بگوییم جاهای دیدنی فرانسه رؤیایی‌ترین مقاصدی هستند که در عمرتان خواهید دید، گزافه نگفته‌ایم. فرانسه کشوری است که آن را محل شکوفایی فرهنگ مدرن جهان می‌دانند؛ جایی که از دیرباز تاکنون در فرهنگ و هنر، سیاست و اقتصاد از مهمترین کشورهای جهان بوده‌ است. ردپای این فرهنگ غنی و اثرگذار در هر گوشه این شش ضلعیِ اروپا به چشم می‌خورد و جاهای دیدنی فرانسه به خوبی روایتگر گذشته پرشکوه آن هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سفرهای دانا شمارا با مهم ترین جاهای دیدنی فرانسه آشنا کنیم . 

برج ایفل؛ از بهترین جاهای دیدنی پاریس

احتمالاً همه ما فرانسه را با برج ایفل به یاد می‌آوریم؛ برجی فلزی که در قرن نوزدهم توسط گوستاو ایفل ساخته شد و با ۳۳۰ متر ارتفاع، زمانی بلندترین سازه جهان بود. این برج پربازدیدترین بنا در جهان است که در میدان شان دو مارس در کنار رود سن قرار دارد. این سازه فلزی عظیم، قریب به ۸ هزار تن وزن دارد و در درون آن ۱۶۹۵ پله تعبیه شده که با استفاده از آنها می‌شود به بلندترین نقطه برج ایفل دسترسی پیدا کرد. در این نقطه، چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر خیره‌کننده پاریس و رود سن را می‌توانید مشاهده کنید.

موزه لوور فرانسه؛ تمام جهان در یک موزه

بی‌تردید مشهورترین موزه جهان را باید موزه لوور دانست، موزه‌ای که بزرگترین موزه هنری جهان است و بیش از ۳۸ هزار اثر هنری را به نمایش می‌گذارد. موزه لوور در واقع در کاخ لوور واقع شده که زمان ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. تمرکز موزه لوور بر روی موضوعات هنری، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار متنوعی از دوران پیشاتاریخ تا دوران حاضر را دربرمی‌گیرد. از مشهورترین آثار این موزه می‌توان به نقاشی مشهور مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، بخش‌های قابل‌توجهی از تخت جمشید، کتیبه داریوش بزرگ، لوح حمورابی و... اشاره کرد.

خیابان شانزلیزه پاریس؛ از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه

معروف‌ترین خیابان پاریس و چه بسا جهان، احتمالاً خیابان شانزلیزه است. خیابانی اعیان‌نشین که فرانسوی‌ها آن را زیباترین خیابان جهان می‌دانند. شانزلیزه از میدان کنکورد آغاز شده و به میدان شارل دوگل ختم می‌شود. خیابان شانزلیزه تا ابتدای قرن هفدهم، دشت وسیعی بود که سپس به دستور ملکه فرانسه، در آن درخت‌کاری‌های گسترده انجام شد و اکنون با کافه‌تراس‌های مشهور و فروشگاه‌های لوکس و سالن‌های تئاتر خاص و اعیانی، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فرانسه به شمار می‌رود.

کلیسای جامع نوتردام پاریس در فرانسه

کلیسای جامع نوتردام یا کلیسای بانوی ما، به عنوان یکی از نمادهای ملی و فرهنگی فرانسه، در جزیره سیته قرار دارد و در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است. کلیسای نوتردام یکی از شاهکاری معماری گوتیک است و در تزیین آن از صدها مجسمه‌ سنگی و چوبی استفاده شده است. مناره آن ۹۶ متر ارتفاع دارد و دو برج ۶۹ متری نیز در نمای غربی آن خودنمایی می‌کنند. با استفاده از ۳۸۰ پله که برای بالا رفتن از این برج‌ها تعبیه شده است، می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر پاریس و رود سن داشته باشید.

گورستان پر لاشز فرانسه؛ محل دفن صادق هدایت

گورستان پر لاشز بزرگترین گورستان پاریس و یکی از مشهورترین گورستان‌های جهان است که آن را پربازدیدترین گورستان جهان نیز می‌دانند. این گورستان ۴۳ هکتاری که قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد، محل دفن بسیاری از افراد مشهور است. مشاهیری همچون پل الوار، مارسل پروست، انوره دو بالزاک، صادق هدایت، غلام‌حسین ساعدی، فردریک شوپن و... در این گورستان دفن شده‌اند.


پله رویال پاریس؛ کاخی تاریخی در فرانسه

پله رویال یا پله کاردینال نام کاخی تاریخی است که در منطقه یک پاریس قرار دارد. این کاخ در قرن هفدهم به دستور کاردینال ریشلیو از کشیشان و سیاستمداران بلندپایه فرانسوی ساخته شد. پله رویال پاریس در واقع مجموعه‌ای از چند بنا شامل کاخ اصلی، باغ، گالری و سالن تئاتر است. کاخ اصلی با معماری به سبک یونانی ساخته شده و اکنون محل اسقرار وزارت فرهنگ فرانسه، شورای قانون اساسی، باغ‌ها و گالری‌های عمومی است.

دیزنی لند پاریس؛ از مفرح ترین جاهای دیدنی فرانسه

دیزنی لند پاریس که به نام رسمی یورو دیزنی ریزورت شناخته می‌شود، یکی از دیدنی‌ترین مراکز تفریحی پاریس در حومه شرقی آن است. دیزنی لند پاریس را پرطرفدارترین پارک موضوعی اروپا می‌دانند که مکانی برای تفریح و گشت‌وگذار در دنیای دیزنی‌لند محسوب می‌شود. این پارک دو بخش تحت عنوان پارک دیزنی‌لند و پارک استودیو والت دیزنی دارد که مجموعاً بیش از ۵۰ تفریح و سرگرمی هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

میدان کنکورد پاریس در کشور فرانسه

یکی از میدان های مشهور پاریس که در انتهای شرقی خیابان شانزلیزه قرار دارد، میدان کنکورد است. این میدان جایی است که در دوران انقلاب فرانسه، دستگاه گیوتین در آن قرار داشت و افراد مشهوری همچون آنتوان لاوازیه، لویی شانزدهم، ملکه ماری آنتوانت در آن گردن زده شدند. در این میدان، بناهای مهمی همچون هتل کریلیون، سفارت آمریکا، باغ تویلری، ستون تاریخی ابلیسک و فواره‌های مشهور آن قرار دارد. ابلیسک میدان کنکورد از مصر به پاریس آمده و قدیمی‌ترین اثر موجود در شهر پاریس به حساب می‌آید.

گالری لافایت پاریس؛ خرید از بهترین برندها دنیا

گالری لافایت که اولین بار در اواخر قرن نوزدهم افتتاح شد، یک مرکز تجاری مشهور و باشکوه با معماری خیره‌کننده در خیابان لافایت پاریس است. گالری لافایت در پاریس که پایتخت مد جهان است، محل فروش اجناس از مشهورترین برندهای جهان است و بیش از ۲۵۰۰ برند در این گالری دیدنی به عرضه اجناس خود می‌پردازند. این مرکز تجاری عظیم با امکانات رفاهی بسیار خاص، از جمله پربازدیدترین جاهای دیدنی فرانسه است.

باغ لوکزامبورگ پاریس در فرانسه

پارک لوکزامبورگ، یک پارک و فضای سبز عمومی در منطقه ۶ پاریس است که در قرن هفدهم به دستور ملکه مدیچی ساخته شد تا به زیبایی‌های کاخ لوکزامبورگ که اکنون ساختمان مجلس سنای فرانسه است، بیفزاید. این پارک ۲۳ هکتاری با انواع مجسمه‌ها، گل‌های متعدد، باغ‌آرایی چشم‌نواز، آب‌نماهای دیدنی و صندلی‌های فراوان دورتادور حوض مرکزی، محلی برای استراحت و آرامش محسوب می‌شود.

کاخ اپرا گارنیه؛ اصلی ترین محل برگزاری اپرای پاریس

کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه، بنایی است با ۱۲ هزار متر مربع وسعت که در اواسط قرن نوزدهم برای نمایش‌های تئاتر، اپرا و رقص باله ساخته شد. شارل گارنیه، ساخت این بنا را برعهده داشت و در معماری این بنا از سبک معماری یونانی و رومی بهره برد. کاخ اپرا گارنیه، اصلی‌ترین محل برگزاری اپراهای پاریس با ۱۶۰۰ صندلی بوده است.

پروانس؛ از سرسبزترین جاهای دیدنی فرانسه

شهر پروانس فرانسه، مشهور به شهر اسطوخودوس‌ها، چشم‌نوازترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه را در خود جای داده است. این شهر در جنوب شرقی فرانسه قرار دارد و به دلیل داشتن مزارع اسطوخودوس، باغات زیتون، تاکستان‌ها و بناهای تاریخی مهم، از جمله دیدنی‌ترین شهرهای فرانسه است. بناهای مشهوری همچون کاخ پاپ آوینیون، محل اقامت پاپ در قرن چهاردهم، صومعه قرن یازدهمی سنانکه گوردس و بندر قدیمی مارسی از جمله جاهای دیدنی فرانسه در پروانس هستند.

پل الکساندر سوم پاریس در فرانسه

پل الکساندر سوم، پلی است که در اواخر قرن نوزدهم بر روی رودخانه سن احداث شده و محله‌های شانزلیزه، برج ایفل و لس اینولید را به یکدیگر متصل می‌کند. این پل با هدف اتحاد روسیه و فرانسه ساخته و به نام الکساندر سوم، تزار روسیه نیز نام‌گذاری شد. معماری این پل از سبک هنر نو پیروی می‌کند و هنر مجسمه‌سازی نیز در آن شکوه بسیاری دارد. در چهار طرف این پل، ۴ مجسمه برنزی اسب بالدار بر روی پایه‌هایی به ارتفاع ۱۷ متر قرار دارد.

سن امیلیون؛ شهری کوچک اما پر از جاذبه در فرانسه

سن امیلیون شهری است کوچک و تاریخی که در نزدیکی بوردو قرار دارد. این شهر به واسطه ساختمان‌های سنگی قدیمی بجا مانده از قرن نوزدهم، حفره‌های ایجاد شده در دل سنگ‌ها، کلیساها و صومعه‌های قدیمی، خیابان‌های سنگفرش‌شده و کافه رستوران‌های جذاب، یکی از جاهای دیدنی فرانسه محسوب می‌شود.

مون بلان؛ بلندترین کوه رشته کوه آلپ در فرانسه

مون بلان یا کوه سپید، نام بلندترین کوه از رشته‌کوه‌های آلپ است که در مرز بین فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است. این کوه یکی از مخازن عظیم یخچال‌های طبیعی محسوب می‌شود. این کوه که به سقف اروپا مشهور است، به دلیل پربرف بودن، یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان و اسکی‌بازان و دوستداران ورزش‌های زمستانی است. به‌علاوه تله کابینی که در این محل قرار دارد، دو شهر از ایتالیا و فرانسه را به یکدیگر متصل می‌کند.

بهترین جاهای دیدنی فرانسه از نظر شما

وقتی سخن از کشوری مثل فرانسه به میان می‌آيد، جایی که محل تولد اروپای مدرن امروزی بوده است، بدون تردید، سخن گفتن از جاهای دیدنی آن کار ساده‌ای نیست. پاریس دیدنی‌ترین شهر جهان است که بخش‌ بزرگی از جاهای دیدنی فرانسه مثل برج ایفل، موزه لوور، خیابان شانزلیزه، کلیسای نوتردام، کاخ ورسای، طاق نصرت و بسیاری جاهای دیگر را در خود جای داده است. برای اطلاع از قیمت تور فرانسه با کارشناسان ما در تماس باشید.