بهترین اپلیکیشن ها و سایت های مورد نیاز در سفر

راهنمای سفر 02 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

سفر کردن یکی از جذاب‌ترین و خاطرانگیزترین تجربیات هر فردی به شمار می‌آید. یکی از عواملی که باعث می‌شود سفر شما به یک سفر به‌یادماندنی‌ تبدیل شود، برنامه‌ریزی درست و دقیق برای روزهای سفر است. بهترین سایت ها و اپلیکیشن های سفر، عصای دست گردشگران در مسافرت‌ها هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند برنامه‌های مرتبط با سفر خود را بهتر مدیریت کنند. اگر می‌خواهید سفر بعدی شما یک سفر بی‌نقص و بی‌دردسر باشد، با این مقاله از سفرهای دانا همراه شوید تا شما را با بهترین اپلیکیشن های مسافرت آشنا کنیم.

سایت هاستل ورلد (Hostelworld)

یکی از بهترین سایت‌های سفر برای کسانی که می‌خواهند از هزینه سفر خود بکاهند، تور خارجی نخرند و در هاستل‌ها اقامت کنند، سایت هاسل ورلد است. این سایت یک پلتفرم جذاب با طراحی کاربرپسند است که به مسافران امکان جست‌وجو بین هاستل‌های مختلف در شهر محل اقامتشان را می‌دهند. 

با استفاده از این سایت شما می‌توانید درباره هر هاستل توضیحات کامل و جامعی از جمله آدرس و لوکیشن، حدود قیمت، امکانات و نظرات و تجربیات دیگر گردشگران را بخوانید. در نهایت زمانی که هاستل مورد نظر خود را انتخاب کردید، امکان رزرو در این سایت نیز وجود دارد.

وب سایت بوکینگ (Booking)

بوکینگ یکی از وب‌سایت‌های جامع و معتبر برای کسب اطلاعات و رزرو هتل و اقامتگاه در شهرها و کشورهای مختلف است. این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌های مختلف از اقتصادی تا لوکس و لاکچری را پوشش می‌دهد و درباره هر اقامتگاه اطلاعات مختلفی مانند آدرس، قیمت انواع اتاق‌ها، خدمات و امکانات هتل، تصاویر مختلف از محیط اقامتگاه و نظرات دیگر کاربران را به مخاطبان خود ارائه می‌کند. در این سایت هم شما می‌توانید هتل موردنظر خود را در هر جای جهان رزرو کنید.

 اپلیکیشن ویز (Waze)

بدون شک شما هم نام مسیریاب ویز را بارها و بارها شنیده‌اید، اپلیکیشنی که با داشتن آن روی تلفن همراهتان دیگر گم شدن غیرممکن است. مسیریاب ویز بر اساس سامانه موقعیت‌یاب جهانی کار می‌کند و با تعیین مبدأ و مقصد سفر، بهترین مسیرها را به شما پیشنهاد می‌دهد. به علاوه این اپ می‌تواند شما را از شرایط جاده‌ها و خیابان‌ها، وضعیت ترافیکی، مسدود شدن مسیرها، حضور پلیس و ... مطلع کند.

گوگل مپ (Google Map)

گوگل مپ یکی از معروف‌ترین اپ‌ها و سایت‌هایی است که نقشه همه شهرها و کشورهای جهان را با جزئیات کامل می‌توان در آن پیدا کرد. از طریق این اپ شما می‌توانید به‌سادگی مکان‌های موردنظر خود را پیدا کنید؛ مثلاً نزدیک‌ترین رستوران‌های اطرافتان را پیدا کنید و حتی عکس‌ها و نظرات کاربران درباره آن‌ها را بخوانید.

به علاوه گوگل مپ شما را در مسیریابی، چه سواره و چه پیاده، یاری می‌کند، وضعیت ترافیکی را به شما نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که لوکیشن محل مدنظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

پلتفرم گوگل تراول (Google Travel)

این پلتفرم یک سرویس برنامه‌ریزی سفر است که ابتدا به عنوان یک سایت راه‌اندازی شد و اکنون اپلیکیشن آن نیز در دسترس گردشگران قرار دارد. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که در شهر مقصد خود برای روزهای سفر، انجام رزروها و کارهایی که باید انجام بدهند برنامه‌ریزی کنند.

اپلیکیشن اوبر (Uber)

بی‌تردید یکی از ضروری‌ترین و بهترین سایت ها و اپلیکیشن های سفر، اپلیکیشن درخواست تاکسی اینترنتی اوبر است. شما با نصب این برنامه و تعیین مبدأ و مقصدتان می‌توانید در هر جای جهان درخواست تاکسی اینترنتی بدهید و هزینه سفر را نیز به‌راحتی به شکل آنلاین پرداخت کنید.

سایت ودر (Weather)

یکی از بهترین سایت‌های دسترسی به اطلاعات آب‌وهوایی، سایت Weather.com است که از طریق آن می‌توانید به پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی نقاط مختلف جهان دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن فلایت رادار 24 (Flight Radar 24)

اگر می‌خواهید در هر لحظه از موقعیت هواپیمای خود یا هر پرواز دیگری اطلاع داشته باشید، باید به فلایت رادار ۲۴ سر بزنید. این اپ به شما کمک اطلاعات لحظه‌ای و زنده از وضعیت هر پرواز در هر نقطه‌ای از جهان به دست بیاورید.