جاهای دیدنی ایتالیا

جاذبه های گردشگری 10 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

جاهای دیدنی ایتالیا بسیار متنوع هستند و با هر سفرتان به ایتالیا می‌توانید بارها شگفت‌زده شوید. در این مقاله از سفرهای دانا با برخی از جاذبه گردشگری ایتالیا آشنا شوید.

ایتالیا، این شبه جزیره چکمه‌ای‌شکل، صاحب یکی از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین تمدن‌های جهان بوده است که امروزه آثار به‌جا‌مانده از آن دوران، سیل عظیم گردشگران را به این کشور می‌کشاند. ایتالیا مهد فرهنگ و هنر اروپا به شمار می‌رود؛ مرکز امپراتوری روم، محل اقامت پاپ، خاستگاه رنسانس و محل پرورش هنرمندانی همچون لئوناردو داوینچی، میکل‌ آنژ، رافائل سانتی و بسیاری افراد دیگر بوده است. بنابراین چندان عجیب نیست که جاهای دیدنی ایتالیا چنین محبوبیتی بین گردشگران داشته باشد. در ادامه با مشهورترین جاذبه‌های این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

برج پیزا؛ از معروفترین جاهای دیدنی ایتالیا

برج کج پیزا یکی از مشهورترین بناهای تاریخی ایتالیا و از نمونه‌های خاص معماری قرون وسطی در اروپا به شمار می‌رود. این برج ۵۶ متری در میدان معجزه شهر بندری پیزا قرار دارد و با داشتن هفت ناقوس به نشانه هفت نت موسقی، به‌عنوان برج ناقوس برای کلیسای شهر پیزا عمل می‌کند. علت کج بودن این برج که در قرن چهاردهم ساخته شده، خاک ماسه‌ای منطقه است و میزان کج شدن آن به تدریج بیشتر می‌شود.

فواره تروی؛ از خاص ترین جاهای دیدنی ایتالیا

فواره تروی معروف به آب نمای دختر دوشیزه با ارتفاع ۲۶ متر و عرض ۴۹ متر بر روی سرچشمه‌ اصلی شهر رم بنا شده است. این آب نمای زیبا در منطقه تروی، با مجسمه‌هایی جذاب و نمادین که هریک نشان‌دهنده مفهومی خاص هستند احاطه شده. وجود رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌های سنتی و حضور هنرمندان خیابانی در اطراف این بنا، جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است

کولوسئوم؛ محل مسابقه گلادیاتورها در ایتالیا

نوبتی هم که باشد، نوبت به مشهورترین نقطه ایتالیا در شهر رم می‌رسد، جایی که به نمادی برای این شهر تبدیل شده است: کولوسئوم. این آمفی‌تئاتر باستانی که محل برگزاری نمایش‌های بسیار و البته مسابقات گلادیاتورها بوده است، در قرن یکم میلادی ساخته شده و قدیمی‌ترین آمفی‌تئاتر باستانی جهان و یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان محسوب می‌شود.

کانال بزرگ ونیز در ایتالیا

بزرگترین کانال و آبراهه شهر ونیز، کانال بزرگ نام دارد و بیشترین ترافیک آبی شهر در این نقطه رخ می‌دهد. این  کانال تقریباً ۴ کیلومتری به دلیل برگزاری فستیوال‌های متعدد، وجود دکه‌های شناور فروش غذاهای سنتی، همچنین وجود برخی از مهم‌ترین بناهای تاریخی به جا مانده از قرن ۱۵ میلادی، از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا محسوب می‌شود. فستیوال رگاتا استوریکا که مسابقه قایقرانی بین قایق‌های ونیزی است و همچنین آیین نمادین سپاسگزاری از مریم مقدس برای نجات از اپیدمی طاعون، از مهم‌ترین فستیوال‌های برگزارشده در طول این کانال هستند.

کلیسای جامع میلان در ایتالیا

کلیسای جامع میلان یا کلیسای دومو، سومین کلیسای بزرگ جهان است که در شهر میلان قرار دارد. ساخت این کلیسا با سبک معماری گوتیک در قرن چهارده آغاز شد و در قرن بیستم پایان یافت. یکی از ویژگی‌های جالب این کلیسا این است که امکان حضور گردشگران بر روی سقف این کلیسا فراهم است و در این نقطه به‌خوبی می‌توان مجسمه‌ها و تندیس‌هایی که بر روی سقف ساخته شده‌اند و همچنین چشم‌انداز زیبایی از شهر میلان را مشاهده کرد.

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره در ایتالیا

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره یا کلیسای جامع فلورانس در قرن ۱۴ میلادی در مرکز شهر فلورانس ساخته شد. این کلیسا دارای سه شبستان وسیع بود که در انتها همگی به یک گنبد هشت وجهی بزرگ ختم می‌شدند. این کلیسا یکی از مشهورترین کلیساهای ایتالیا محسوب می‌شود که علاوه‌بر ساختمان اصلی کلیسا، بخش تعمیدگاه و برج ناقوس را دربرمی‌گیرد. این بناها همگی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند.

پل ریالتو؛ از قدیمی‌ترین پل های ایتالیا

یکی از جاهای دیدنی ایتالیا ونیز، پل ریالتو است که در اواخر قرن شانزدهم بر روی باریک‌ترین قسمت کانال بزرگ ونیز کشیده شد. این پل، قدیمی‌ترین و مشهورترین پل، بین چهار پلی است که در کانال بزرگ قرار دارند و به‌عنوان یک پل طاقی سنگی، یک شاهکار معماری محسوب می‌شود. پل ریالتو ۴۸ متر طول و ۲۳ متر عرض دارد و سه پیاده‌رو را در خود جای داده که در قسمت میانی آن حتی می‌توانید از مغازه‌های محلی که خوراکی و سوغاتی و بدلیجات می‌فروشند خرید کنید.

جزیره پونزا در شهر ناپل ایتالیا

در غرب شهر ناپل و در میان مجمع‌الجزایر پونتین، یکی از معروف‌ترین جزیره‌های ایتالیا یعنی جزیره پونزا قرار دارد که محل اقامت بسیاری از افراد مشهور، سلبریتی‌ها و افراد ثروتمند است. جزیره پونزا یکی از آرام‌ترین جزایر دریایی مدیترانه است که با دارا بودن هتل‌های لوکس و آرامشی مثال زدنی، یک مکان ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات محسوب می‌شود.

قصر دوک؛ از جاهای دیدنی ایتالیا در ونیز

قصر دوک یکی از مشهورترین بناهای شهر ونیز و از نمادهای این شهر محسوب می‌شود که در قرن ۱۴ میلادی با معماری گوتیگ ونیزی ساخته شد. این بنا در میدان سن مارکو واقع شده و محل اقامت دوک ونیز بود و در سال ۱۹۲۳ به موزه تبدیل شد. این قصر در گذشته شامل دفاتر عمومی، کاخ دادگستری، زندان و همچنین اصطبل و اسلحه‌خانه بود. در نمای بیرونی کاخ دوک، سنگ‌های مرمر سفید و صورتی به کار رفته و با قوس‌ها و اشکال هندسی زیبا آراسته شده است.

قلعه اوو یا قلعه تخم مرغ در ایتالیا

قلعه دل اوو یا قلعه اوو یا قلعه تخم‌مرغ، در کناره‌ دریا، در خلیج ناپل قرار دارد. ریشه انتخاب نام تخم مرغ برای این قلعه به افسانه‌ای از ویرژیل، شاعر رومی ربط دارد که در قرون وسطا به‌عنوان ساحر و پیشگو شهرت داشت. در این افسانه آمده است که ویرژیل یک تخم مرغ جادویی را برای استحکام قلعه اوو در شالوده آن می‌گذارد. طبق این داستان، اگر تخم مرغ آسیبی ببیند، قلعه ویران خواهد شد و ناپل دچار رویدادهای مصیبت‌بار می‌شود.

فهرست بلندبالای دیدنی های ایتالیا تمامی ندارد

ایتالیا مهد فرهنگ و تمدن اروپا بوده است. کشوری که در دوران باستان با امپراتوری عظیم روم در اوج بود و در دوران رنسانس نیز با شهرهایی همچون فلورانس و با هنرمندانی چون داوینچی و بوتچیلی. جاهای دیدنی ایتالیا بدون شک هر گردشگری را بر سر ذوق می‌آورد و شگفت‌زده می‌کند. در این کشور جذاب، طیف وسیعی از جاهای دیدنی، از سواحل زیبا و تفریحات ساحلی گرفته تا بناهای باستانی یونانی و رومی در انتظار گردشگران هستند تا سفری رؤیایی را در تور ایتالیا برایشان به ارمغان بیاورند.